Jelenlegi hely

Debreceni Bolyai János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Cím: 4032 Debrecen Bolyai u.29.
Tel: 52/420-377
Email: bolyai@bolyai-debrecen.edu.hu

Igazgató: Dr. Feketéné Tunyogi Ildikó Mária

Bemutatkozásunk:

A Debreceni Bolyai János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1978 óta működik. Megalakulása óta a szakmai fejlesztés, az új kipróbálásának igénye jellemzi az iskola pedagógiai tevékenységét. Helyi pedagógiai programja az alapvető készségek és képességek, kulcskompetenciák biztos kialakítását tűzte ki célul. A gyermek számára a pedagógusok igyekeznek minél szélesebb körű lehetőséget biztosítani felzárkóztatásra, tehetséggondozásra és a szabadidő hasznos eltöltésére. Differenciált bánásmóddal, a tanulók aktuális tudásához igazodó tanórákkal, a szaktárgyi szakkörökkel, a felzárkóztató foglalkozásokkal lehetőséget nyújtanak az ismeretek begyakorlására, a problémamentes továbbhaladás biztosítására.
  • 2004 szeptemberétől összetett közoktatási intézményként működik, amelyben 8 osztályos általános iskolai képzés és alapfokú művészetoktatás folyik.
  • A művészetoktatás 2008. évben kiváló minősítést kapott. 2009 óta az iskola Tehetségpont.
  • 2011-ben és 2014-ben is elnyerte a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által adományozott Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet a matematika-, idegen nyelv oktatás, sport és művészetoktatás területen.
  • 2013-ban az Örökös ÖKOISKOLA cím elnyerését követően az egész intézmény kiemelt feladata a környezeti - és egészségnevelés.
  • 2016 szeptemberében megkezdődött a mérési és fejlesztési rendszer kialakítása az intézményben, mely segítségével a kritikus kognitív készségek egyénre szabott mérését és fejlesztését eredményesen végezzük.
  • 2020 szeptemberében elnyerte a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet
  • Projektoktatást lehetővé tevő témaheteket tartunk:
    - ÖKO hét
    - Művészetek hete
    - Nyelvek hete
    - Egészséghét
    - „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét
    - Digitális Témahét
    - Fenntarthatósági Témahét

Az iskola bemutatkozó videója IDE KATTINTVA nézhető meg.

Ezen a videón megtekinthető a a 2022/23-as tanév leendő elsős tanítóinak bemutatkozása.

A tanulócsoportok jellemzői a 2022/2023-as tanévben

Az alkalmazott módszer jellemzői
  • Az alsó tagozatban nagyfelmenő rendszerben, tantárgycsoportos oktatás folyik. Minden osztályt legalább két tanító vezet, úgy, hogy a tantárgyakat és a szabadidős tevékenységeket is megosztják egymás között. Ennek következtében a szülők mindkét tanítóval találkozhatnak személyesen egy héten belül, amikor délután jönnek gyermekükért.
  • Az olvasástanítás a hagyományos elemző – összetevő (analitikus – szintetikus) módszerrel történik, azaz a gyermek az egyes betűk összekapcsolása útján, egyéni képességeinek megfelelő tempóban tanul meg olvasni.
  • A különleges bánásmódot igénylő tanulókat fejlesztőpedagógusok is segítik. Egyéni bánásmóddal, differenciált óraszervezéssel igazodnak tanulóik képességeihez.
  • Az intézmény valamennyi osztályában nagy hangsúlyt fektetnek a képességfejlesztésre, a kritikus kognitív készségek (számolási-, olvasás-, íráskészség) fejlesztésére.
Idegen nyelv (kezdő évfolyama: 1. évf., emelt óraszám: 5. évf.)
Az első évfolyamtól minden osztályban heti egy órában angol vagy német nyelv választható. 5. évfolyamtól az angol nyelvet emelt óraszámban is tanulhatják a tanulók. A német nyelvet választó tanulók 5. osztálytól, teljesítményüktől függően, szakkör formájában felvehetik az angol nyelvet 2. idegen nyelvként. A tanulók csoportbontásban tanulhatják az idegen nyelvet, melynek célja elsődlegesen az alapfokú nyelvvizsga letétele.
Emelt szintű matematikaoktatás (kezdő évfolyam: 5. évf.)
Emelt szintű matematikaoktatás 5. évfolyamtól kezdődően heti 5 órában valósul meg.

Digitális kultúra (kezdő évfolyam: 3. évf.)

A második évfolyamtól heti 1 órában informatikát tanulhatnak a gyerekek.
Egészségtan oktatás (kezdő évfolyam: 1. évf.)
1-8. évfolyamon a tantárgyakba beágyazva egészségtan oktatás folyik. Az intézményben a teljeskörű egészségnevelési program keretében megvalósuló egészségtan oktatást az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a Jó gyakorlatok közé sorolta.
Természettudományos irányultság (kezdő évfolyam: 1. évf.)
Valamennyi évfolyamon kiemelt figyelmet fordítunk a természettudományok népszerűsítésére. Örökös Ökoiskolaként szoros kapcsolatban állunk az AGÓRA Tudományos Élményközponttal, ahol rendhagyó órákon vehetnek részt tanulóink.
Mérési és fejlesztési rendszer (kezdő évfolyam: 1. évf.)
A mérési és fejlesztési rendszer segítségével minden gyermeknél az alapvető készségeket, az ún. kritikus kognitív készségeket tervszerűen, egyénre szabottan fejlesztik az intézmény pedagógusai.
Egyéb, az iskolára jellemző specialitás
  • 1-8.évfolyamig biztosítunk napközit.
  • A tanítás 8 órakor kezdődik, ügyeletet reggel 6:45-től, délután 16 - 17 óráig biztosítunk tanulóink számára.
  • Az intézmény a tanórai foglalkozások mellett a tanulók érdeklődése, igényei, szükségletei, valamint az intézmény lehetőségeinek figyelembe vételével tanórán kívüli egyéb foglalkozásokat szervez délután 16 óráig (szakkör, tehetséggondozó-, differenciált képességfejlesztő foglalkozások, néptánc, szorobán)
  • A rendszeres mozgás megszerettetésére a sportcsoportok a tanulók előzetes igényfelmérése alapján szerveződnek.(röplabda, labdarúgás, kézilabda, mazsorett, játékos sport) Eredményes munkájukat tükrözik a városi, megyei, területi, országos, diákolimpiai versenyeken elért jó eredmények.
Tanórán kívüli lehetőség
  • Ingyenes: az intézményben működő valamennyi szaktárgyi és sportjellegű szakkör, tehetséggondozó foglalkozás.
  • Térítéses: az alapfokú művészetoktatás.

 

A Debrecenimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében több szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket itt olvashatod:
  • Az oktatás színvonalas a pedagógusok nagyon jók.
  • Mert megtaláltuk a megfelelő pedagógusokat, az oktatással is meg vagyunk elégedve, fiaim szeretnek ide járni. Bő a különóra választék, több sportolási lehetőség is van.
  • Mert sok mindent lehet csinálni, aranyos a tanítónő.

Hozzászólások

A  Debrecenimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.

A gyermekeim szeretnek iskolába járni,és ezt a kedves tanító néniknek köszönhetjük ☺

Az oktatás nagyon jó. A tarárnénik nagyon szeretik a gyerekeket, és odaadóan foglalkoznak a diákokkal.Mindent megtesznek, hogy a gyerekeink a lehető legtöbb tudást szívják magukba.

SZINVONALAS ISKOLA,JÓ PEDAGÓGUSOKKAL.A GYEREKEK SZERETNEK IDE JÁRNI. :)

Szeretem, mert nevelő munkát végeznek a tanárok, nem csak oktatnak.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére