Jelenlegi hely

Debrecen - Boldogfalva Óvoda

Cím: 4025 Debrecen Antall József u.19. 
Tel: 52/315-723

Intézményvezető: Vargáné Aranyász Éva

www.boldogfalvaovi.hu

Szakmai bemutatkozás

Pedagógiai  Programunk az Országos Alapprogramra épül, azzal összhangban készült.

A Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési Program adaptációját készítettük el figyelembe véve adottságainkat, eredményeinket és hagyományainkat.

Gyermekképünk: Az óvodáskorú gyermekek testi, szellemi fejlődésének megvannak az életkornak megfelelő állomásai. Ezeket a maga fejlettségének és fejlődésének természetes ütemén, "járásán" keresztül kell elérnie és meghaladnia.

Ahogyan Nyíri Tamás is mondja: " A gyermek játszani akar és minden játékánál szüksége van a maga által szabott mértékre."

Ebben pedig döntő szerepe van az egymásra utalt nevelési tényezőknek: a családnak, az óvodának, a közvetlen társadalmi környezetnek és azok közösségeinek.

A gyermeki személyiséget úgy definiáljuk, mint az egyedi, megismételhetetlen, mással nem helyettesíthető individuum és szociális lény aktivitását.

Óvodakép: A pedagógiailag segített, ösztönzött szocializáció minél teljesebb megvalósítására törekszünk. Ez komplex életfeladat, a szociális tanulás intenzív formája. A 3-7 éves korú gyermekek életkorának megfelelően olyan nevelési-képzési programot valósítunk meg, amely a továbbiakra nézve meghatározó jellegű.

Nevelési célkitűzésünk: A gyermekek társadalmi gyakorlatra való általános felkészítése, amely magában foglalja a teljes gyermeki személyiség fejlesztését, az életre való felkészítést, az iskolai életmódhoz, szándékos tanuláshoz szükséges képességek fejlesztését a tevékenységeken keresztül és a tevékenységek által. A képességek fejlesztésében a kommunikációra és a kooperációra való képesség kialakítására törekszünk valamennyi nevelési helyzetben.

Fő feladataink:

  • egészséges életmódra nevelés
  • érzelmi szocializáció
  • értelmi szocializáció
  • együttműködési és érintkezési képességek fejlesztése

Alapelveink: 

  • a gyermekek középpontba helyezése, a nevelés   elsődlegességének       hangsúlyozása,
  • szükségletek kielégítése a szükségletek hierarchiájának figyelembevételével,
  • kiemelt hely a cselekvésnek és tevékenységeknek,
  • törekszünk az esélyegyenlőség megteremtésére,
  • pedagógiailag segített, ösztönzött  szocializáció,
  • differenciált egyéni fejlesztés a közösség keretein belül,sürgetésmentes egyéni utak biztosítása,
  • a gyermeki önállóság határainak fokozatos szélesítése
  • a gyermek tisztelete, jogainak ismerete és érvényesítése

Tanulás szervezeti keretei:

társadalmi gyakorlat belső összefüggéseit tükröző komplex foglalkozás:

  • művészeti tevékenységek     (ábrázolás, zenei tevékenység, verselés, mesélés)
  • természet, társadalom, ember

társadalmi érintkezést megalapozó komplex foglalkozás:

  • matematikai nevelés
  • anyanyelvi nevelés – nyelvi játékok

mindennapi testnevelés, egészséges életmód

  • testnevelés foglalkozás tornateremben, tornaszerek használata
  • testnevelési játékok
  • torna a szabadban
  • láb és tartásjavító torna
  • szükség esetén gyógytestnevelés
  • só és klímaterápiás szoba használata heti 1 alkalommal

Szülői támogatással speciálisan felvállalt tevékenységek

  • angol nyelvű játékok heti 2 alkalom
  • úszás
  • focisuli
  • sakk tanfolyam életkornak megfelelően

Szervezeti keretek:

Az óvoda székhelyén a gyermekcsoport szervezés életkor szerint történik .

A telephelyen pedig vegyes életkorú gyermekek szerveződnek egy csoportban.

Az óvodapedagógusok munkarendjét úgy szervezzük, hogy optimális legyen arra a feladatra miszerint minden korosztály életkorának és fejlettségi szintjének megfelelően fejleszthető legyen.

Az óvodapedagógiai feladatok végzéséhez szakmai felkészültséggel, szakképesítéssel valamennyi óvónő rendelkezik. Szakképesítésük mellett személyiségük, rátermettségük, képességeik és a pedagógus pálya iránti elhívatottságuk egyaránt alkalmassá teszi őket feladataik ellátására, a megváltozott körülményekhez igazodó, azokat szem előtt tartó magatartásra.

Az alapvető szakmai tudás és felkészültség mellett speciális képzettség is szolgálja a nevelés- képzés sokoldalúbbá és teljesebbé tételét.

Valamennyi nem pedagógus dolgozó rendelkezik munkaköréhez, feladatainak ellátásához szükséges szakmai képesítéssel, jártassággal. Jellemző a munkakörük ellátásában tanúsított magatartásukra az óvónőkkel való jó együttműködés szándéka és készsége.

Logopédusi ellátás a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársainak köszönhetően biztosított külső szakember részvételével.

Az óvoda székhelyén  saját főzőkonyhával rendelkezik.

Programunk kitűzött nevelési célját a gyermek szükségleteinek és képességeinek figyelembe vételével, az egyéni adottságaiból kiindulva lehetséges megvalósítani.

Pedagógiai programunk nem egyoldalú gyermekközpontúságot hirdet, nem abszolutizálja a gyermeki szükségleteket és az óvodáskori adottságokat. Ezeket alapnak tekinti a nevelés alapnormáinak megvalósításához.

 

A Debrecenimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében több szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket itt olvashatod:

    • Mert a dajkanéni és az óvónénik szuperek és nagyon jó programokat szerveznek óvodai szinten a gyerekeknek.
    • Egy másik óvodában kezdtünk, de úgy éreztük, hogy az nem megfelelő és ebben az "új" oviban találtuk meg azokat a dolgokat, amiket fontosnak tartunk: szeretik a gyerekeket és nemcsak akkor, ha aranyosak és kedvesek, hanem akkor is, ha rossz napjuk van és azokat is, akik nehéz természetűek. Nyugodtan, türelmesen és következetesen bánnak velük és nagyon fontosnak tartják, hogy megtanítsák nekik a társaik szeretetét és a többiek kívánságainak, érzéseinek tiszteletben tartását, vagyis nagy hangsúlyt fektetnek a társas kapcsolatok ápolására. A képességfejlesztést is kiválóan megoldják, kisebb korban észrevétlenül, a mindennapos dolgok keretében, nagyobb korban pedig külön foglalkozásokkal. Ami még fontos, hogy gyönyörű, rendezett környezetben lehetnek a gyerekek bent és kint egyaránt. Számos külön elfoglaltságra is van lehetőség, pl. angol, foci, torna. De ami talán a legfontosabb, a gyerekek jól érzik magukat az óvodában és szívesen mennek.
    Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
    Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

    Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

    Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Neked ajánljuk!

    A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

    A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

    Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
    Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

    Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

    Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
    Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

    Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

    Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
    Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

    Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

    Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

    Partnereink

    Ugrás az oldal tetejére